Jumat, 08 Maret 2013

LEMAK DAN MINYAK


adapted from:
Bahl, A. 2004. ORGANIC CHEMISTRY. New Delhi: S. Chand & Company Ltd
         Pages  380 - 381



FATS, OILS, AND LIPIDS

Fats and oils are triester of glycerol and acids. They are also known as glycerides or triglycerides. The acid making up the triester are called fatty acids and have very long chains, most of them in the range carbon of 12 – 18 carbons.

When the three OH groups of glycerol are esterified with the same acid, the triester is known as simple glyceride, and if with two or three different acids, a mixed glyceride. Fats and oils are a like in that they are both triesters of glycerol with long-chain fatty acids. They differ in two ways: first, fats are solids and oils are liquids at room temperature (about 22’ C). second, the long alkyl chains in oils show greater degree of unsaturation than fats do. We shall us the fat to describe all triglycerides of glycerol, whether solid or liquid unless three is a reason to call attention to their physical form. Fats (or oils) occur both in plants and animals. Plants store large quantities of fats in their seeds, roots, and fruits. Cotton seeds, castor beans, peanuts (ground nuts), coconuts, and oliver have ahigh fat content. In animals, the fat deposits are found mostly under the skin and ground the intestines and kidneys. Lard (fat of kettle, sheep, or horses) is used for soap making. 

Fats and oils are obtained from these natural sources by pressing or solvent extraction. At room temperature (about 22’ C) fats are solids, whereas oils are liquids. They are insoluble in water but soluble in ether, chloroform and benzen. They have a lower specific gravity than water and consequently float on the surface when mixed with it. Fats and oils are triester of glycerol with saturated and unsaturates fatty acids. Thus they give the reactions of carbon- carbon double bonds and ester groups.


TERJEMAHAN:

Lemak, Minyak, dan lipid

Lemak dan minyak adalah triester dari gliserol dan asam. Mereka juga dikenal sebagai gliserida atau trigliserida. Asam membentuk triester yang disebut asam lemak dan memiliki rantai yang sangat panjang, sebagian besar dari mereka dalam karbon kisaran 12 - 18 karbon.

Ketika tiga kelompok OH gliserol yang diesterifikasi dengan asam yang sama, triester dikenal sebagai gliserida sederhana, dan jika dengan dua atau tiga asam yang berbeda, sebuah gliserida campuran. Lemak dan minyak adalah seperti di bahwa mereka berdua triester dari gliserol dengan rantai panjang asam lemak. Mereka berbeda dalam dua cara: pertama, lemak padat dan minyak merupakan cairan pada suhu kamar (sekitar 22 'C). kedua, rantai alkil panjang dalam minyak menunjukkan tingkat yang lebih besar dari ketidakjenuhan daripada lemak lakukan. Kita akan kami lemak untuk menggambarkan semua trigliserida dari gliserol, baik padat atau cair kecuali tiga adalah alasan untuk memperhatikan bentuk fisik mereka. Lemak (atau minyak) terjadi baik pada tumbuhan dan hewan. Tanaman menyimpan sejumlah besar lemak dalam biji mereka, akar, dan buah-buahan. Kapas benih, biji jarak, kacang tanah (kacang tanah), kelapa, dan oliver memiliki kandungan lemak ahigh. Pada hewan, timbunan lemak kebanyakan ditemukan di bawah kulit dan tanah usus dan ginjal. Lard (lemak ketel, domba, atau kuda) digunakan untuk pembuatan sabun.

Lemak dan minyak yang diperoleh dari sumber-sumber alam dengan ekstraksi mendesak atau pelarut. Pada suhu kamar (sekitar 22 'C) lemak padat, sedangkan minyak adalah cairan. Mereka tidak larut dalam air tetapi larut dalam eter, kloroform dan benzen. Mereka memiliki berat jenis lebih rendah dari air dan akibatnya mengapung di permukaan bila dicampur dengan itu. Lemak dan minyak adalah triester dari gliserol dengan jenuh dan asam lemak unsaturates. Dengan demikian mereka memberikan reaksi karbon-karbon ikatan ganda dan kelompok ester.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar